Sunday, May 27, 2007

Fonofobie.

Hier volgt een bekentenis: ik kan niet telefoneren.


Ja, ik heb een grote mond.
Ja, mensen-contact is mijn dagelijkse job.
Ja, ik klets je de oren van het hoofd.

Maar ik durf niet telefoneren.


Nog net haalbaar, is een reservatie in een restaurant. Ik haal diep adem, spreek zo snel ik kan en voorbij is de historie. Maar telefoneren om iets te regelen maakt me ziek. En telefonisch meer uitleg vragen over een appartementenzoekertje, laat staan een afspraak maken ter bezichtiging... Ik sterf.


Ik durf niet telefoneren.

Hoe verklaar je dat nou?

1 comment:

Anonymous said...

Fonofobie is angst voor geluid. Het gaat vaak gepaard met hoofdpijn, omdat harde geluiden de pijn kunnen versterken. Zoals fotofobie, dat angst voor licht is.

Wat jij hebt is een autistisch component. Daarmee ben je overigens nog geen autist hoor.